Hírek és aktualitások

Töretlen fejlődés az e-kereskedelemben

Európai adatok szerint az e-vásárlók aránya Nagy-Britanniában a legnagyobb (81%), majd Dánia (79%), Luxemburg (78%), Németország, Hollandia, Finnország és Svédország (71%) következik. Romániában a 16 és 74 év közöttieknek csak 11, Bulgáriában 18, Cipruson 23, Olaszországban pedig 26 százaléka volt e-vásárló. Magyarországon az Eurostat szerint 36 százalék volt az arány 2015-ben, ami régiós összevetésben is meglehetősen előkelő.

E-kereskedelem alakulása

Az európai internetes vásárlók túlnyomó többsége a 25-34 éves korosztályból kerül ki, 60 százalékuk ruházati cikkeket és sportárukat szerez be az interneten. Ezt követi 52 százalékkal az utazás és az üdülés, a háztartási cikkek és játékok (41%), a belépőjegyek (37%) és a könyvek, magazinok és újságok (33%).

Ami a magyar vásárlókat illeti: Az eNet Internetkutató és tanácsadó Kft. körképe szerint a tipikus hazai internetes vásárló nő (51%), életkora 18-39 év közötti, gimnáziumot végzett, nagyvárosban él, jellemzően kétszemélyes háztartásban. Érdekesség, hogy a megkérdezettek 50 százaléka már több mint 3 éve rendszeresen vásárol online.

A felmérésből kiderül, mi vonzó leginkább az online vásárlásban; elsőként a kedvező árat (50%), a házhozszállítást (48%), valamint az árak összehasonlításának lehetőségét (45%) emelték ki a kutatás résztvevői. Emellett számít a gyorsaság, a nagy választék, valamint az, ha egyes termékeket kizárólag a neten lehet kapni.

A kutatás szerint Magyarországon mintegy 6000 webáruház működött 2014-ben, a szektor árbevétele ebben az évben 273 milliárd forint volt. A vásárlók jelentős hányada (36%) a közép-magyarországi régióban él. A hazai online piac vezető kategóriái a számítástechnika, a szórakoztató elektronika, ezeket követi a lakásfelszerelés, a játék-ajándék, valamint a ruházat-sportruházat.

Nem csoda, hogy a magyar kereskedők komoly lehetőséget látnak ebben a szektorban. A Bisnode adatbázisa alapján 2013-ról 2014-re több mint 20 százalékkal nőtt az internetes kereskedelemmel foglalkozók forgalma, és a 2015-ös év is hasonló bővülést hozott. Nemcsak számban nőnek a cégek, hanem teljesítményben is. A 10 legnagyobb vállalkozás a szektor árbevételének közel 40 százalékát teszi ki és ez a 10 vállalat gyakorlatilag megduplázta árbevételét 2013-ról 2014-re.

PrimaNet online szakáruház

A dinamikusan növekvő webáruházak közé tartozik a PrimaNet.hu is, amelyet 2014 januárjában indítottunk el. Azóta a látogatók száma 150 százalékkal, az értékesítés volumene 300 százalékkal, a forgalom pedig 200 százalékkal nőtt. A siker egyik titka, hogy sok egyedi, másutt nem kapható termékünk van, közöttük szezonális cikkek is. Összesen már 11 ezernél több termék szerepel a kínálatunkban. 

A másik jelentős tényező a megbízhatóság, több szakmai szervezet elismerte működésünket, és már szakmai versenyeken is értékelték a működésünket, ilyen például az Ország boltja szavazás. Az Árukereső statisztikája szerint a vásárlók közül 95,79% ajánlaná a PrimaNet.hu-t ismerőseinek, és 99,61 százalékuk 10 napon belül megkapta a kiválasztott árut. (A többség ennél lényegesen rövidebb idő alatt.)

A PrimaNet az első online szakáruház, amely csatlakozott Magyarország legnagyobb többpartneres hűségprogramjához a SuperShophoz, azóta számos akciót hirdettünk, amelyekben extra pontokat gyűjthetnek a vásárlók.

E-kereskedelem

A magyar webáruházakéhoz hasonlóan a nagy nemzetközi online kereskedelmi portálok is jelentős forgalomnövekedést értek el. Közel 89 milliárd dolláros konszolidált árbevételével az Amazon.com áll az élen, a második, illetve harmadik helyezett eBay és AliBaba Group, az Aliexpress üzemeltetője. Az AliBaba azonban komoly fejlődéssel büszkélkedhet, tavaly 39%-kal magasabb forgalmat sikerült elérniük 2013-hoz képest. Amazon.com-nak és az eBay-nek nem sikerült növelnie a nyereségességét 2013-hoz képest, sőt, az Amazon.com veszteséggel zárta az évet.

Prímaenergia termékek

Ismerje meg legnépszerűbb termékeinket!

Háztartási, ipari, turista és motorikus gázpalackok lakossági fogyasztóknak, vendéglátóknak, mezőgazdasági és ipari cégeknek

Részletek

Kosár tartalma

Az Ön kosara jelenleg üres!

Kosár tartalma

Az Ön kosara jelenleg üres!

Vevőszolgálat

Kérdése van? Hívja vevő-szolgálatunk zöld telefonszámát:

+36 80 45 50 50

Várjuk hívását: H-Cs: 7:00-17:00, P: 7:00-15:00