Ez szinte biztos: 2014-ben is megéri LPG-vel autózni
Az autó gázüzeműre alakítása típustól függően 200-300 ezer forintos költséggel jár, ehhez adódik a vizsgáztatás díja és az okmánycsere, hiszen be kell vezetni a forgalmiba, hogy vegyes üzemű az autó.
Az LPG (autógáz) jövedéki adója május 1-től 47.900-ról 95.800 forintra emelkedett. Korábban 37 százalék volt az árkülönbség, május óta 26 százalékkal kedvezőbb az LPG-s autózás kilométerköltsége. Ezzel számolva a várható 265 Ft/liter gázár esetén 7 liter benzint fogyasztó járműre kalkulálva 33.333 km megtétele után, 9 liter benzint fogyasztó kocsinál 25 000 km után térül meg teljesen az átalakítás. Ezt a távot átlagosan másfél-két év alatt teszi meg egy autó, minden további kilométeren tiszta nyereség az autógáz használata.
A kalkuláció során csak a napi használattal járó költségek megtérülését vettük figyelembe, hosszú távra számítva viszont egyéb járulékos előnyökkel is jár az LPG használata. Az autógáz tisztábban ég, így a motorban és a kipufogó rendszerben kevesebb káros anyag rakódik le, mint benzines, vagy dízelüzem esetén, így a gyertyacsere periódusa is megduplázódik. A tiszta égés miatt egyébként is számíthatunk arra, hogy kevesebb motorikus problémával szembesülünk, emellett a környezetet is védjük. A befektetés költsége akkor is visszatérül, ha eladjuk az autót, ugyanis a vegyes üzemű kocsik értéke a használtpiacon is majdnem annyival magasabb, mint amennyibe a beszerelés kerül.
A gáztöltő kutak ma már országos hálózatot alkotnak, az autogazkutkereso.hu oldalon akár irányítószám alapján is megtalálhatja a legközelebbit. Fontos megjegyezni, hogy az autógáz kutak Magyarországon nem önkiszolgálóak, de a személyzet segít a tankolásban.
Az alábbi diagram mutatja, hogyan változott 2013. május óta a 95-ös benzin és az autógáz ára. Látható, hogy a kékkel jelölt LPG teljesen stabil, a benzin ára azonban erősen ingadozik.
Autógázkút (lpg) kereső térkép - magyarországi autógázkutak >>