Hírek és aktualitások

Olcsón, zölden, gázzal

Egy elektromos autónak számos tulajdonsága van, ami miatt a vásárlók háromszor is meggondolják, mielőtt ilyen járművet vesznek. Csak néhány érv:

-        A legegyszerűbb, négy ember számára is használható elektromos autók ára jellemzően nem sokkal 10 millió alatt kezdődik.

-        Az elektromos autók hatótávja nagyon korlátozott, az olcsóbbaké 100-200 km., és alig találni gyorstöltőt hozzá, míg normál töltéssel órákig tart, míg újra tele lesz az akkumulátor.

-        Az elektromos autók csomagtartója jellemzően kisebb, mint a hagyományos hajtású típusoké, mert az akkumulátotok elveszik a helyet.

-        Az elektromos autók, bár helyben valóban nem szennyezik a levegőt, az áram megtermelésének helyén, az erőműben ez már nem feltétlenül igaz, főleg, ha az áramot kőolajból vagy szénből nyerik.

-        A legtöbb autós újságíró azon a véleményen van, hogy egy tisztán elektromos üzemű autó ma még nem alkalmas a családi autó szerepére, különösen, ha a családban ez az egyetlen jármű.

Ezzel együtt egy elektromos autó ma divatcikknek számít, és  – mivel drága – azt is kifejezi, hogy tulajdonosa, bár megtehetné, hogy nagyobb autóval járjon, a pénzén inkább a környezetet óvja.

Van azonban a környezet védelmének egy másik módja is, amiről – mióta a 2012-es, 454-es csúcsról a benzin ára lejjebb ereszkedett – kevesebb szó esik.

Ez az LPG, magyar nevén autógáz.

Sokan tudják, hogy a benzinüzemű autók „gázosítása” egyszeri, 200 ezer forint körüli befektetést jelent. A gáz ára ma nagyjából 60 százaléka a 95-ös benzinének, ami – tekintettel a rendszertől függő, 5-15% többletfogyasztásra is – mindössze 1-1,5 éves megtérülést jelent, ha évi nagyából 20 ezer km-t megyünk az autóval.

Kevesen tudnak viszont arról, hogy mennyire környezetkímélő egy gázos autó. Talán már az is sokat mondana, hogy gázzal hajtva a legöregebb, karburátoros járművel – például egy 1200-as Zsiguli – is teljesítik a legkorszerűbb, Euro 6-os normákat, de nézzük inkább a számokat.

A gáz elégetése során a nitrogén-oxid-összetevő a kipufogógázban csak mintegy 20%-a a benzinmotorénak, a szén-dioxid (CO2)-kibocsátása is mintegy 15%-kal alacsonyabb, valamint a nem elégett szénhidrogén is csak mintegy fele a benzinüzemnek. Szén-monoxid-értéke nullának vehető. Emellett az LPG-égéstermékek, kémiailag kedvezőbb összetételük miatt alacsonyabb gépjármű katalizátorhőmérséklet mellett is semlegesíthetők, ezáltal a gázmeghajtású motorok a katalizátort kímélik. Sokat mond, hogy az LPG-vel hajtott járművek még zárt térben is üzemeltethetők.

Mindezeket érdemes átgondolni, ha autóvásárlásnál a környezet védelme mellett a pénztárcánké is fontos. Lehet, hogy egy LPG autó nem státuszszimbólum, de minden egyéb szempontból – a technika és a kínálat mai állása mellett – okosabb választásnak tűnik, mint a tisztán elektromos típusok.

Prímaenergia termékek

Ismerje meg legnépszerűbb termékeinket!

Háztartási, ipari, turista és motorikus gázpalackok lakossági fogyasztóknak, vendéglátóknak, mezőgazdasági és ipari cégeknek

Részletek

Kosár tartalma

Az Ön kosara jelenleg üres!

Kosár tartalma

Az Ön kosara jelenleg üres!

Vevőszolgálat

Kérdése van? Hívja vevő-szolgálatunk zöld telefonszámát:

+36 80 45 50 50

Várjuk hívását: H-Cs: 7:00-17:00, P: 7:00-15:00